Młodość i starość to według wielu stan ducha, serca i umysłu. Ciało ma z tym nie aż tak dużo wspólnego, chociaż niewątpliwie szczupła i wysportowana sylwetka pomaga na co dzień. To co jednak przede wszystkim podziwiamy u osób starszych to jasność umysłu, dobrą pamięć, umiejętność kojarzenia faktów, ludzi i zjawisk.

Starość zaczyna się wraz zaprzestaniem aktywności, wiek nie ma znaczenia…

… twierdzą skandynawscy naukowcy, którzy udowodnili, że w 2-3 lata po zakończeniu pracy zawodowej emeryci przyjmują podobny styl życia, jeśli nie znajdą sobie innych form aktywności. Co więcej, bez względu na wiek, pasywny styl życia i ograniczony kontakt ze światem zewnętrznym powodują podobne zmiany zdrowotne. Za szczególnie niebezpieczne lekarze uznają depresje prowadzące do chorób psychicznych, a następnie układu krążenia, trawienia, chorób nowotworowych, a czasem samobójstw. Dlatego tak ważne jest, aby w każdym wieku i w każdej sytuacji życiowej mieć swoje cele, zadania i plany.

Najpopularniejsze hobby polskich seniorów? Sprawdzanie cen i szukanie promocji!

Tak twierdzą niemal wszyscy, którzy bliżej poznali zwyczaje osób 60+. Trudno się temu dziwić ze względu na zasobność portfeli emerytów, ale też i senior jako konsument to najczęstsze wcielenie seniorów. Każdy z nas bez względu na wiek odwiedza sklep spożywczy, kupuje odzież i obuwie, kosmetyki i chemię domową, pojawia się na stacji benzynowej, u lekarza, w warsztacie samochodowym, wyjeżdża na wakacje itp. Zniżki i specjalne oferty lubią wszyscy, a bonusy, które oferowane są przez sprzedawców luksusowych samochodów czy zegarków przyprawiają o zawrót głowy. Dlatego też te formy promocji i zachęty do zakupów są bardzo popularne na całym świecie.

Czy seniorzy to dobrzy klienci?

W wielu branżach seniorzy to grupa podstawowa, a więc pytanie wydaje się zupełnie źle postawione. Opieka dzienna i całodobowa, akcesoria ułatwiające poruszanie się, suplementy diety i farmaceutyki poprawiające komfort życia seniorów, linie żywnościowe wzmacniające kości, wzrok, słuch, przeciwbólowe itp. to całe branże, które istnieją ze względu na potrzeby osób starszych. Zmiany demograficzne wpływają też na branże odległe wydawałoby się od seniorów – takie jak handel nowoczesny, telefony komórkowe czy też usługi hotelarskie czy gastronomiczne.

Już więc wstępna analiza dowodzi, że zmiany demograficzne wpłyną na rynek dóbr i usług, ale też nastąpi relacja zwrotna. Ci przedsiębiorcy, którzy lepiej dostosują się do potrzeb seniorów będą mieli większe szanse wygrania konkurencji rynkowej.

A więc srebrna gospodarka to szansa na rozwój biznesu i aktywizację seniorów, którzy widząc, że rynek dostrzega ich znaczenie i ważność poczują się docenieni i dowartościowani. To chyba jeden z najważniejszych pozytywnych impulsów na jaki oczekują seniorzy.

Autor: Paweł Lejman

 

 

 

2 KOMENTARZE

  1. Tekst napisany poprawnie, zgrabnie, zjawiska opisane bez wątpienia istnieją, są prawdziwe i nie są mi obce, tylko nic nie ma o sposobie na aktywizację seniorów, a tym bardziej biznesu.
    Tytuł powinien być zupełnie inny, a tak przeczytałem i ze spuszczonym nosem odchodzę, bo nie dowiedziałem się zupełnie nic o żadnym sposobie. Sposobie na cokolwiek, choćby, jak zerwać seniora z łóżka.

    • Nie ma niestety uniwersalnego sposobu na ‚zerwanie seniora z łóżka’. Niewielu też seniorom wystarcza sama informacja o ofercie, potrzebna jest zazwyczaj dodatkowa motywacja, a nic tak dobrze nie robi jak dobry przykład. I tego chyba najbardziej brakuje.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here